Lord Voldemort a jeho stoupenci

Kolik kouzelníků nás již navštívilo?

Počet přítomných kouzelníků

Kolik kouzelníků nás již navštívilo (od 17.5.2011)

Pravidla

Pravidla

Pravidla hry

Pochopit princip hraní rpg není vůbec nic těžkého. RPG je zkratka z anglického značení 'role-playing game'. Spočívá v tom, že si vytvoříte vlastní virtuální postavu a vdechnete jí život. Je to, jako když si malé děti hrají s panenkami a vojáčky. Vytvoříte si postavu podle svého gusta a za tu pak hrajete, tvoříte její osud. To, co vaše postava říká, píšete mimo hvězdičky, to co dělá, mezi ně.

*vstoupí do zasedacího sálu, rozhlédne se, usadí se na židli a tiše povzdechne* To je zase den.

I v rpg se však mohou vyskytnout hráčské chyby. Některé vám přiblížím:

Příchod, odchod:Častá chyba. Kdykoliv někam vejdete, musíte zase odejít, než začnete hrát na jiném místě. Umíte se snad rozdvojovat? Ne. Vaše postava to taky neumí.

Ovlivňování cizí postavyNe. Nic takového se nesmí stát. Musíte hrát pouze za sebe a neovlivňovat ostatní. To, že někomu nastavíte nohu, aby zakopl, ještě neznamená, že upadne. To, že na něj jakékoliv kouzlo, ještě neznamená, že jej zasáhne. Musíte dát spoluhráčům šanci zareagovat a vypořádat se s podněty, které jste jim svým příspěvkem připravili.

MetagamingZákeřná věc. Je důležité si uvědomit, že vy nejste vaše postava a vaše postava nejste vy. Je tudíž důležité naučit se oddělit realitu od hry. Vy si můžete přečíst profily hráčů, jiné hry a dozvědět se tak spoustu informací, ale vaše postava ne. Co nezažije ve hře na vlastní kůži, to neví. (Takže i když znáte všechna kouzla z knih o Harrym Potterovi, vaše postava je nezná. Zná jen ta, co se naučila během vyučování. – platí hlavně pro studenty). A i když si můžete přečíst z profilu, jak se postava jmenuje, dokud se vám nepředstaví, vaše postava by o tom neměla vědět, nejedná-li se ovšem o všem známého kouzelníka.(Např. ministr/yně kouzel)

Mary Sue/Gary StuNeboli dokonalá postava. Všechno zná, umí, je nejlepší, je nejkrásnější a nikdo ji nikdy neporazí. Hráč tohoto druhu postav si zřejmě myslí, že je středem vesmíru. Ne! Je mnohem zajímavější a zábavnější hrát za postavu, která má nějaké nedostatky a slabosti, než za téměř nelidskou bytost. Mary Sue a Gary Stu se stávají často neoblíbenými mezi normálními kouzelníky.

 

Historie postavy, vzhled a vlastnosti: Každá postava má tak jako i reálná osoba svoje typické charakterové vlastnosti a schopnosti. Vlastnosti vyjadřují hlavně povahu a charakter osoby.

 

To by bylo k základním pravidlům RPG, stručně a jasně...


Viteály, předměty černé magie, které se vytvářejí černokněžníky perfektně ovládajícími černou magii. Čili viteály si nesmí vytvořit kdekdo. Viteál je předmět, v kterém kouzelník uchová část své duše a dokud zůstane viteál nezničen, stává se nesmrtelným. Pokud si budete chtít vytvořit viteál, musíte zabít kouzelníka. A vytvořený viteál uložit na bezpečné místo. Poté funkcí „Printscreen“ vyfotíte důkaz o existenci vašeho viteálu a obrázek si uložíte na později, abyste mohli prokázat své případné zmrtvých vstání. Viteál musí být vytvořen ještě před úmrtím postavy.

SoubojeZákladním pravidlem v RPG-souboji tedy je, nepřehánět. Nikdo z Vás není bůh, takže musí dbát svých schopností a používat jen kouzla a techniky, které skutečně umí a výbavu, kterou skutečně má.

Souboje probíhají na tahy, kdy hráči na začátku souboje určí pořadí a toho se pak po zbytek souboje drží. Hráč nesmí psát výsledky kouzel, které by ještě soupeř mohl včas ovlivnit (odzbrojení- Expeliarmus, vykrytí kletby-Protego, atd..) a naopak musí dle svých vlastností objektivně zhodnotit, zda dokáže uhnout nebo ho kouzlo zasáhne. V případě hrubého porušení pravidel RPG se trestá na místě a to sic vyhoštěním postavy ze souboje po dobu minuty, za udání pádného důvodu a vysvětlení. Poté se smí vrátit a pokračovat ve hře.

Hráč nesmí používat informace, které zjistil mimo hru a jeho postava k nim nemá přístup(na chatboxu, pročítáním fóra nebo profilu soupeře)

Každý z dvojice soupeřů má dvě akce. Obranu a útok. Bojuje se tak, že po prvním útoku se do jedné zprávy píše obrana na soupeřův útok a následná reakce. (útok, úprk, atd.)

Jestliže hráči bojují, střídají se a nechávají protivníkovi možnost reagovat.

Tato pravidla mají zabránit tomu, aby vznikala další nedorozumění a dohady. Týkají se všech hráčů RPG - HP, kteří se kdy dostanou do potyčky mezi kouzelníky.

Tedy jak vidíte, základní pravidla RPG se pohybují ve všech sférách hry…

Těhotenství: Jak jistě většina z nás již ví. Děti nenosí čáp, ani vrána. Dokonce ani ta kouzelnická miminka nepřinese opeřenec v uzlíčku. Těhotenství se týká dvou postav, které jsou ke vzniku nového života zapotřebí. Důležitá je dohoda, mezi hráči, pakliže se ještě necítí dostatečně zralí na to, aby vypisovali samotný akt lásky a přesto by chtěli postavám pořídit miminko. Mějte však na paměti, že když se nedohodnete, mezi postavami nedojde více než k polibku a najednou příjdete s pohádkou o těhotenství. Je to automaticky považováno za porušení RPG pravidel.

Přestože těhotenství v reálném světě trvá spíše těch 9 měsíců. Některé kouzelnice si jej zkrátí i během týdne a rodí tak dětí jako smetí. Ne. Tato doba se zkrátí na minimálních 5 reálných měsíců, pro ty, které se nemohou dočkat a chtějí průběh věcí uspěchat. Pro ty, které nikam nespěchají samozřejmě doba 9 měsíců zůstává jako možnost výběru.

U vlkodlaků se termín příchodu nového člena smečky čítá na 6 měsíc těhotenství (kvůli rychlému vývoji dítěte). Volba pro ty, které chtějí svou hru uspěchat je minimální 3 měsíce.

Magické předměty ve hře: Relikvie smrti (bezová hůlka, neviditelný plášť a kámen mudrců) - ve hře existují avšak jsou ztraceny. NIKDO z vás nemá obraceč času, NIKDO z vás nevlastní zatmívač Albuse Brumbála. 

Smrt ve hře:Je to prosté. Zemře-li vaše postava, je mrtvá. (po zasažení kletbou Avada Kedavra, sebevražda - ano i takové jsou případy...)  Neexistuje, aby se objevil někdo mrtvý, jako živý a zdravý kouzelník bez újmy. NIKDO vás nemůže oživit obracečem času. Zda si svou smrt vyloženě nepřejete, může vás od toho zachránit pouze viteál, který musí být z pochopitelných důvodů vytvořen před úmrtím vaší postavy.


 

Vlkodlak a upír: Vlkodlak (ze slovanských slov vlk a dlaka – kůže se srstí) je bájná bytost; člověk s možností proměnit se ve vlka či jiného antropomorfního tvora, který je vlku podoben.

V knihách Harryho Pottera byl Remus Lupin a Fenrir Greyback. Není důvod vlkodlaky ve hře zakazovat.

Proměna probíhá VŽDY za úplňku. Za úplňku se změní ať chtějí, či ne v krvelačné bestie hladovějící po čerstvém mase. Ublíží i nejlepšímu příteli. Nakazit se mohou pokousáním jiným vlkodlakem, poraněním vlkodlačími drápy, či se mohou takto narodit (rodičům vlkodlakům) I v lidské podobě disponují citlivým sluchem a čichem. Mají větší sílu než běžný kouzelník. Jejich rány se hojí rychleji.

 

Upír (nebo také vampýr): je noční tvor živící se převážně lidskou krví. V knihách o Harry Potterovi se upír objevil až v šestém díle na večírku Horacia Křiklana. Jmenoval se Sanguini.

Jejich kůže bývá často mrtvolně bledá. Mají rovněž jako vlkodlaci citlivý sluch a čich, avšak narozdíl od nich vidí skvěle i v naprosté tmě. Jsou to noční lovci, z toho důvodu nesnesou přímé sluneční světlo a také česnek.

Vlkodlaci a upíři se mezi sebou nesnesou, být spolu v jedné místnosti znamená boj. Avšak se najdou i výjimky, které toto nepsané pravidlo druhu porušují.

Žádné komentáře
 
Design: Dragotin Karkarov & Lucienn. © Všechna práva vyhrazena. 2010 - 2012